1. INCLUDEREA FISIERELOR
Includerea fisierelor se realizeaza prin 2 cai:
Code: Select all
#include <fisierul>
Code: Select all
#include "fisierul"
Folosind a doua cale , fisierul este cautat in directorul curent , apoi in cele standard(In cazul AMXX directorul curent este scripting).Aceasta forma
Atunci cand facem un plugin AMXX , va trebui sa includem mereu amxmodx:
Code: Select all
#include <amxmodx>
Code: Select all
#include <amxmisc>
Definirea constantelor simbolice se face astfel:
Code: Select all
#define NUMELE_CONSTANTEI VALOAREA_CONSTANTEI
Scopul acestora este de a usura editarea surselor.
Exemplu:
Code: Select all
#define COMUNITATE eXtreamCS
Exista patru tipuri de mesaje: mesaje hud , mesaje in chat , mesaje in consola si mesaje centrate.
3.1. MESAJE HUD
Printarea mesajelor hud se face prin intermediul:
Code: Select all
set_hudmessage(...)
shoe_hudmessage
Code: Select all
set_hudmessage ( red, green, blue, Float:x, Float:y, effects, Float:fxtime, Float:holdtime, Float:fadeintime, Float:fadeouttime, channel )
Float:x , Float:y reprezinta pozitia mesajului.
effects reprezinta efectele mesajului:
Code: Select all
0 = fade in/fade out
1 = flickery credits
2 = write out (training room)
Float:holdtime reprezinta cat timp apare mesajul pe ecran.
channel reprezinta canalul pe care este trimis mesajul.Exista 4 canale per jucator.
Uitati aici un exemplu:
Code: Select all
set_hudmessage ( 200, 100, 0, -1.0, 0.35, 0, 6.0, 12.0, 0.1, 0.2, 4 )
Code: Select all
show_hudmessage ( index, message[], ... )
message[] reprezinta mesajul ce va fi afisat
Exemplu:
Code: Select all
set_hudmessage(200, 255, 0, 0.04, 0.48, 0, 6.0, 12.0)
show_hudmessage(id, "www.eXtreamCS.com)
Pentru ca NUMELE_CONSTANTEI sa ia valoarea VALOAREA_CONSTANTEI trebuie sa efectuam niste modificari in sursa.
Am definit mai sus o constanta numita COMUNITATE cu valoarea eXtreamCS.
Mai jos avem o linie de cod ce printeaza un mesaj in chat:
Code: Select all
client_print(0, print_chat, "Tutorial facut pentru comunitatea eXtreamCS!")
Code: Select all
client_print(0, print_chat, "Tutorial facut pentru comunitatea %s!", COMUNITATE)
Compilarea cu conditii permite includerea/excluderea unor portiuni din sursa in functie de conditiile puse.
Aceasta se face astfel:
Code: Select all
#if CONDITIE
SECTIUNE
#endif
Code: Select all
#define ARATA_COMUNITATEA 1
#define COMUNITATE eXtreamCS
#if ARATA_COMUNITATEA
client_print(0, print_chat, "Tutorial facut pentru comunitatea %s!", COMUNITATE)
#else
client_print(0, print_chat, "Tutorial facut de KronoS")
#endif
Comentariile din sursa sunt foarte folositoare deoarece putem explica ce am facut prin niste linii de cod.Exista doua moduri prin care puteam sa facem comentarii:
Code: Select all
//Tutorial facut pentru comunitatea eXtreamCS
Code: Select all
/*Tutorial facut pentru comunitatea eXtreamCS*/
A doua forma este recomandata deoarece la inceputul comentariului se pune /* iar la sfarsit se pune */
Avantajul este ca nu mai trebuie sa puneti simbolurile in fata fiecarui rand!
ATENTIE: Comentariile din sursa nu sunt compilate
7. INREGISTRAREA PLUGINULUI
Inregistrarea pluginului se foloseste pentru a printa informatii despre plugin(Numele pluginului , Versiune , Autor).
Se face astfel:
Code: Select all
register_plugin("Numele pluginului", "Versiunea", "Autorul")
Code: Select all
public plugin_init
Code: Select all
public plugin_precache
Code: Select all
#define PLUGIN "Plugin eXtreamCS"
#define VERSIUNE "1.0"
#define AUTOR "KronoS"
public plugin_init()
{
register_plugin( PLUGIN, VERSIUNE, AUTOR)
}
Inregistrarea comenzilor se foloseste pentru a executa anumite linii de cod pe jucatorii care folosesc acele comenzi.
De exemplu:
Code: Select all
public plugin_init()
{
register_clcmd("say comanda", "executa_comanda")
register_clcmd("say_team comanda", "executa_comanda")
register_clcmd("comanda", "executa_comanda")
}
public executa_comanda(id)
{
client_print(id, print_chat, "Tutorial facut de KronoS")
}
Code: Select all
Tutorial facut de KronoS
Inregistrarea comenzilor de admin se foloseste pentru a executa anumite linii de cod pe jucatorii pe care au fost folosite acele comenzi.Vom inregistra comanda amx_kill care omoara jucatorul pe care este folosita comanda.
In public plugin_init adaugam:
Code: Select all
register_concmd("amx_kill","kill_player",ADMIN_KICK,"-<nume> Omori jucatorul respectiv")
Code: Select all
public kill_player(id,level,cid)
{
}
Code: Select all
if(!cmd_access(id,level,cid,2))
{
client_print(id, console_print, "Nu ai acces la aceasta comanda")
return PLUGIN_HANDLED
}
Code: Select all
new arg[32]
read_argv(1,arg,31)
new player = cmd_target(id,arg,7)
if(!is_user_alive(id)) /*Verifica daca jucatorul este in viata*/
return PLUGIN_HANDLED
client_cmd(player,"kill") /*Omoara jucatorul*/
return PLUGIN_HANDLED
Code: Select all
#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
public_plugin_init()
{
register_concmd("amx_kill","kill_player",ADMIN_KICK,"-<nume> Omori jucatorul respectiv")
}
public kill_player(id,level,cid)
{
if(!cmd_access(id,level,cid,2))
{
client_print(id, console_print, "Nu ai acces la aceasta comanda")
return PLUGIN_HANDLED
}
new arg[32]
read_argv(1,arg,31)
new player = cmd_target(id,arg,7)
if(!is_user_alive(id)) /*Verifica daca jucatorul este in viata*/
return PLUGIN_HANDLED
client_cmd(player,"kill") /*Omoara jucatorul*/
return PLUGIN_HANDLED
}
Voi mai completa!
Sursa: eXtreamCS.com